Vidro
Glass - croqui, 2023, ink on paper, 21 x 29,7 cm.

Glass

The security guard, leaning his face against the glass in the exhibition space, will observe through it.



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If glass walls, windows and showcases are becoming increasingly common every day in modern museums and cultural centers, we might think that the job of a security guard would become easier. Glass, a widely used element in modern and contemporary architecture, is commonly associated with values such as functionality, efficiency, flexibility and transparency. Also in the field of architecture, public buildings and large private companies use glass architecture to show for clients and citizens a symbolic transparency of the work done. We know that glass allows you to see in both directions, like a double-edged sword, where even the guard can be watched. How can we act faster than those who are lurking and malicious?

Glass is our newest service at Amador e Jr. Segurança Patrimonial Ltda., puts the security guards' eyes close to the translucent partitions that open up in institutional rooms and galleries. With their faces stuck to the glass, security guards will remain vigilant, presenting the best solution against the risks of transparency.

Amador e Jr. Segurança Patrimonial Ltda.: safety in every sense of the word.

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35ª Bienal de São Paulo - coreografias do impossível [curadoria: Diane Lima, Grada Kilomba, Hélio Menezes, Manuel Borja-Villel; assistência de curadoria: Matilde Outeiro, Sylvia Monasterios, Tarcisio Almeida], 2023, Pavilhão Ciccillo Matarazzo, São Paulo, SP [fotos: Levi Fanan / Fundação Bienal de São Paulo]

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35ª Bienal de São Paulo - coreografias do impossível [curadoria: Diane Lima, Grada Kilomba, Hélio Menezes, Manuel Borja-Villel; assistência de curadoria: Matilde Outeiro, Sylvia Monasterios, Tarcisio Almeida], 2023, Pavilhão Ciccillo Matarazzo, São Paulo, SP [fotos: Levi Fanan / Fundação Bienal de São Paulo]

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35ª Bienal de São Paulo - coreografias do impossível [curadoria: Diane Lima, Grada Kilomba, Hélio Menezes, Manuel Borja-Villel; assistência de curadoria: Matilde Outeiro, Sylvia Monasterios, Tarcisio Almeida], 2023, Pavilhão Ciccillo Matarazzo, São Paulo, SP [fotos: Levi Fanan / Fundação Bienal de São Paulo]

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35ª Bienal de São Paulo - coreografias do impossível [curadoria: Diane Lima, Grada Kilomba, Hélio Menezes, Manuel Borja-Villel; assistência de curadoria: Matilde Outeiro, Sylvia Monasterios, Tarcisio Almeida], 2023, Pavilhão Ciccillo Matarazzo, São Paulo, SP [fotos: Levi Fanan / Fundação Bienal de São Paulo]

Vidro [ocupação individual da Amador e Jr. Segurança Patrimonial Ltda.], 2023, Museu Paranaense, Curitiba, PR [vídeo: Filipe Parolin]

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Vidro [ocupação individual da Amador e Jr. Segurança Patrimonial Ltda.], 2023, Museu Paranaense, Curitiba, PR [fotos: Rafael Dabul]

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Vidro [ocupação individual da Amador e Jr. Segurança Patrimonial Ltda.], 2023, Museu Paranaense, Curitiba, PR [fotos: Rafael Dabul]

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Vidro [ocupação individual da Amador e Jr. Segurança Patrimonial Ltda.], 2023, Museu Paranaense, Curitiba, PR [fotos: Rafael Dabul]

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Vidro [ocupação individual da Amador e Jr. Segurança Patrimonial Ltda.], 2023, Museu Paranaense, Curitiba, PR [fotos: Rafael Dabul]

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Vidro [ocupação individual da Amador e Jr. Segurança Patrimonial Ltda.], 2023, Museu Paranaense, Curitiba, PR [fotos: Rafael Dabul]

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Vidro [ocupação individual da Amador e Jr. Segurança Patrimonial Ltda.], 2023, Museu Paranaense, Curitiba, PR [fotos: Rafael Dabul]

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Vidro [vista da instalação], 2023, Museu Paranaense, Curitiba, PR [fotos: Museu Paranaense]

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Vidro [vista da instalação], 2023, Museu Paranaense, Curitiba, PR [fotos: Museu Paranaense]

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Vidro [vista da instalação], 2023, Museu Paranaense, Curitiba, PR [fotos: Museu Paranaense]

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Vidro [vista da instalação], 2023, Museu Paranaense, Curitiba, PR [fotos: Museu Paranaense]